יום שני, 15 באפריל 2013

פסטיבל אילת למוסיקה קאמרית

מידי שנה, מארחת עירנו הקטנה את פסטיבל אילת הבינלאומי למוסיקה קאמרית. פסטיבל זה הינו אחד מהאירועים המרכזיים והפופולאריים של המוזיקה הקלסית, והוא מושך אליו מספר רב של חובבי מוזיקה מהעולם כולו. בפסטיבל מתארחים טובי המוסיקאים מהארץ ומהעולם, ומבצעים קונצרטים ויצירות מוסיקליות מרגשות ומפתיעות. בנוסף, נערכות בפסטיבל הרצאות וכיתות אמן בהנחייתם של מוסיקאים ופרופסורים מובילים, בהן משתתפים עשרות סטודנטים.

השנה, יתקיים הפסטיבל בפעם השמינית במלון דן אילת, בתאריכים 28 באפריל עד ה-5 במאי. במהלך הפסטיבל יושמעו 13 קונצרטים, וכן הנגנים המשתתפים בו יערכו כיתות אמן בעבור סטודנטים מרחבי העולם. גולת הכותרת של הפסטיבל השנה הינה מופע התאטרון המוסיקלי המצליח "הקומדיה השטנית- וידויים של רוצח סידרתי". במופע יככב השחקן ההוליוודי ג'ון מלקוביץ', ויגלם את הרוצח הסדרתי מאוסטריה ג'אק אונטרווגר. לצידו של גון מלקוביץ', תלווה את המופע תזמורת הבארוק "האקדמיה של וינה" בניצוחו של מרטין הסלבק. מלבד המופע המדובר, בין האירועים הבולטים של הפסטיבל נכללים הקונצרט של התזמורת "האקדמיה של וינה" בו ינוגנו יצירות מוכרות של מוצרט ובאך, קונצרט בהשתתפותו של הכנר הצעיר והמצליח ואלרי סוקולוב שינגן יחד עם הרביעייה הדורית קטעים של בטהובן ושוסון, קונצרט קאמרי בביצועה של הרביעייה הדורית הידועה יחד עם הפסנתרן אלכס מלניקוב, מחווה לאחד מגדולי מחברי האופרה ג'וזפה ורדי לכבוד 200 שנים להולדתו בכיכובו של האבובן ג'נפרנקו בורטוולטו והסופרן קלייר מגנאג'י, ועוד רבים וטובים. בפסטיבל ישתתפו גם מוסיקאים ישראלים מוכשרים, לרבות הפסנתרן אריה ורדי, נגני כלי הקשה מהמובילים בעולם תומר יריב וגלעד דוברצקי ועוד. כלל הקונצרטים יתקיימו במלון דן אילת, וכיתות האמן יערכו בשני מלונות דן: דן אילת ודן פנורמה. בנוסף יערך קונצרט מיוחד של הסטודנטים המשתתפים בפסטיבל בריף הדולפינים.

הפסטיבל למוזיקה קאמרית נוסד על ידי לאוניד רוזנברג, מנהל הקונסרבטוריון באילת, בשנת 2005 ומאז מתקיים בעיר מידי שנה. בתחילת דרכו, לא הצליח הפסטיבל למשוך מספיק אמנים ומוסיקאים ידועים, ועל כן המשך קיומו מידי שנה לא היה ברור מאליו. עם השנים נבנה שמו ומעמדו של הפסטיבל, ובשנתו החמישית הצליח לראשונה להגדיל באופן משמעותי את היקפו, ולמשוך מבצעים מובילים מהארץ ומחוצה לה. מאז ועד היום, פסטיבל אילת הבינלאומי למוזיקה קאמרית נחשב לאחד מהאירועים הייחודיים בעולם המוזיקה ומושך אליו משתתפים רבים.

לינק למאמר באתר אילת סיטי: פסטיבל אילת למוזיקה קאמרית

2 תגובות: