יום ראשון, 14 באפריל 2013

הדגל הגדול ביותר בישראל

יום העצמאות ה-65 של מדינת ישראל קרב ובא, וכמו בכל שנה, אילת מתכוננת לחגיגות הגדולות בעיר. האירוע המרכזי של חגיגות יום העצמאות של ישראל באילת יתקיים כמיטב המסורת בבסיס חיל הים. אך השנה, מעבר למופעים וזיקוקי הדינור, מצפה למבקרי הבסיס מחזה בלתי רגיל- על גבי המבנה שעד לאחרונה היה האנגר מתכת אפור של חיל הים, מתנוסס לו כעת דגל ישראל הגדול ביותר במדינה.

איך הכול התחיל


הרעיון ליצור את הדגל הגדול ביותר בישראל יצא לדרך לפני כחודש, כחלק מיוזמה של ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, לשיפור פני העיר ונמל אילת. האמן הממונה על הפרויקט הוא לא אחר מאשר רוני פלוא, אילתי שיצירותיו הפכו לחלק בלתי נפרד ממראה העיר אילת. לא מדובר בעיצוב בסיסי ופשוט של דגל ישראל, כי אם ביצירת אומנות. כישרונו של רוני ליצור מראה ריאליסטי ביותר של ציור הנראה כתמונה, ניכר בהחלט גם כאשר מדובר בעבודה עצומה בכל קנה מידה שניתן להעלות על הדעת. הדגל הענק נראה קשור לעמוד, ובעזרת טריקים של אור, צל ופרספקטיבה, נראה כאילו מתנוסס לו ברוח.

קצת נתונים


קשה להתעלם מהעוצמה שמקרין הדגל הענק, וכאשר מגלים את הנתונים המספריים, לא קשה להבין למה. ההאנגר של חיל הים משתרע על אזור של 3,600 מ"ר, כאשר גובהו של הדגל הישראלי מגיע לכמעט 30 מטרים ואורכו לכ-120. מדובר בלא מעט פחיות של צבע... 2,800 ליטרים, ליתר דיוק. תהליך יצירת הדגל עצמו נשמע מרשים לא פחות, בהתחשב בעובדה שמנופים הרימו את האמן על מנת שיוכל לצייר גם בגובה רב. אך העבודה הושלמה, וכעת אילת היא העיר הקטנה שגאה להניף את דגל ישראל הגדול ביותר בארץ. בנוסף, לדגל מספר יתרונות בולטים - הוא אינו מסתמך על הרוח שתניף אותו, אינו דורש ניקיון לעיתים תכופות ואינו מושפע מהשמש הלוהטת בקיץ או ממעט הגשם שיורד באילת בחורף.

גאווה לאומית


הדגל הגדול ביותר בישראל מהווה כעת חלק בלתי נפרד מהנוף האילתי, וניתן לראות אותו מכל מקום במפרץ אילת, כמו גם ממדינות שכנות. עושה רושם שהדגל הכחול והלבן הוא סוג של תשובה ישראלית לדגל ירדן המתנוסס בגאון בחופה של עקבה זה כמה שנים. מלבד זאת, מדובר בגאווה לאומית, שכן זהו הדגל הגדול ביותר בישראל, נכון ליום כתיבת שורות אלה. מספר שנים קודם לכן, בשנת 2008, נפרש דגל ישראל סמוך לעיר אילת אשר שבר שיא גינס בתור הדגל הגדול ביותר בעולם. הייתם מצפים שמדינה קטנה בכלל, ועיר קטנה בפרט, יבינו שהגודל אינו בהכרח קובע. אך מוכרחים להודות שכאשר ניצבים מול המחווה האדירה הזו לפטריוטיזם הישראלי, הגודל לכל הפחות מותיר רושם שלא יתפוגג בזמן הקרוב.

דגל ישראל בבסיס חיל הים באילת
דגל ישראל בבסיס חיל הים באילת
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה