יום רביעי, 3 באפריל 2013

ההבדל בין טרקטורון, ריינג'ר ובאגי


באילת קיימות מספר חברות העוסקות בתחום נהיגת השטח. מבין שלל האטרקציות שמציעה העיר, אטרקציות הטרקטורונים באילת זוכות לפופולריות גואה בקרב המטיילים והמקומיים. על מנת להקל את הבחירה הקשה מבין רכבי השטח של חברות הטרקטורונים באילת, אגדיר את ההבדלים בין כלי הרכב.


היסטוריה בקטנה...

רכבי השטח נוצרו על מנת לתת מענה לצרכים צבאיים בין מלחמת העולם הראשונה לשנייה. עקב ההצלחה המסחררת של רכבי השטח במלחמות, התפתח התחום המוטורי הנ"ל והומצאו כלי רכב נוספים המיועדים לנהיגת שטח. מהג'יפ, ההאמר והטנדר, ועד לטרקטורונים, ריינג'רים, באגי ועוד.

הטרקטורון (באנגלית: All-Terrain Vehicle או ATV)

הטרקטורונים הומצאו ביפן של שנות השישים כרכבים לחקלאות. בשנות השבעים, יוצאו הטרקטורונים לאמריקה, שם שימשו למטרות ספורט אתגרי, ציד וחקלאות. יתרונותיו של הטרקטורון נעוצים במחירו הנמוך, ובמהירותו הגבוהה. הטרקטורונים יעילים במיוחד בפניות מהירות ובמרוצים.
הטרקטורון נחשב לכלי רכב קטן יחסית ומסוכן לנהיגה לא אחראית.

טרקטורון - בטיול באילת
טרקטורון - בטיול באילת

הריינג'ר (באנגלית Utility Vehicle או UTV)

הריינג'רים משלבים את מיטב התכונות של רכבי השטח ומוגדרים כרכבי עבודה רב תכליתיים בעלי יכולות שטח. בדומה לטרקטורון ולבאגי, גם הריינג'ר יועד לנהיגת שטח ומצא את עצמו כפתרון תחבורה אופנתי, נוח ובטוח לצעירים. בניגוד לטרקטורון, ניתן לנהוג בריינג'ר גם בכבישים סלולים, וגם בתנאי שטח קשים להליכה, כגון סלעים, בורות, בוץ ובולדרים. יתרון נוסף של רכב הריינג'ר טמון ביכולות הגרירה המעולות שלו, פונקציה נדרשת עליה יכולים להעיד כל חובבי נהיגת שטח.
הריינג'רים בדרך כלל הם רכבים גדולים וכבדים יותר מהטרקטורונים והבאגים, ולחלקם יש משטח העמסה מאחור – בדומה לרכבי טנדר.

ריינג'ר - בטיול בהרי אילת
ריינג'ר - בטיול בהרי אילת

הבאגי (באנגלית: Dune Buggy או Beach Buggy)

הבאגי הומצא על מנת לתת מענה לצרכים צבאיים בניווט בשטחים חוליים, כגון מדבריות וחופים. עם זאת, רכבי באגי מסויימים מעוצבים גם לנהיגה בכבישים סלולים. חובבי באגי רבים אינם מסתפקים במרכולתן של חברות רכבי השטח השונות, ובונים את הבאגי בעצמם. חברת תומקאר הישראלית מייצרת גם היא רכבי שטח מסוג באגי, המשמשים כרכבים צבאיים בישראל, אמריקה, אוסטרליה ומדינות נוספות בעולם.

באגי - בטיול באילת
באגי - בטיול באילת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה