יום רביעי, 22 במאי 2013

סערת חול וברקים באילת

לא כל יום נתקלים בתופעת טבע כזו שמזמן מזג האוויר, ואם נתקלים בכך, מדובר מן הסתם בתקופת מעבר.
בשבוע שעבר, במהלך שעות בן הערביים, התקדרו לפתע השמיים של העיר אילת באופן קצת יותר פתאומי מהרגיל, ועננים כבדים וכהים מאד החלו לכסות את האופק ממערב – מאזור כביש 12 בואכה מצפה רמון. לא חלפו יותר מכמה עשרות דקות בודדות וחזית מאוד מובחנת וברורה, כמו שמיכה או גל גדול של אבק וחול החל להיכנס לעיר, ואיתו באו סערת ברקים וגשם.
בדיוק באותו הזמן, כשאני צופה במחזה המרהיב מהחלון, ללא אפשרות לצלם (כי כבר סוף היום, והמצלמות במשרד) ישב יוהן פיילסטורם (צלם שוודי יליד לאפלנד, שמתגורר כחודשיים בשנה באילת) על גג ביתו בבניין צאלים בשכונת מערב 6, וצילם את הסערה.

צילום בשיטת 'טיים לאפס' – Time lapse

הצילום של יוהן בוצע בשיטת 'טיים-לאפס' שבו המצלמה מצלמת תמונת סטילס (תמונות סטטיות) אחת לכל כמה שניות. לאחר שמסתיים תהליך הצילום, התמונות נאספות על ידי תוכנה לוידאו רציף.
יכולות להיות שלוש סיבות עיקריות לצילום בשיטת 'טיים לאפס':
  1. הצילום ארוך מאד: למשל אם נרצה לצלם נביטה של צמח, תהליך שיכול לקחת כמה שבועות, נצלם תמונה אחת כל חצי שעה, וחיבור כל התמונות יספק לנו וידאו מתמשך של התהליך כולו.
  2. צילום וידאו באיכות גבוהה מאד: תמונות סטילס הם בדרך כלל ברזולוציה גבוהה של 4k (ארבעת אלפים ומשהו פיקסלים ויותר על שלושת אלפים ומשהו). החיבור של התמונות הללו יוצרים וידאו באיכות פנומנאלית.
  3. אפקט קטוע: כאן מדובר בשיקול אומנותי יותר, שבו התמונות שצולמו במרווחים קבועים מייצרים וידאו שהאובייקטים מופיעים ונעלמים בפתאומיות.
הנה הסרטון שיוהן צילם, ונערך על ידי אדובי פרימייר:
 

 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה