יום חמישי, 16 במאי 2013

הביאנלה השנייה, אילת 2013

בחג השבועות (15-16/05/2013) התקיימה הביאנלה השנייה באילת, שהיא אירוע האמנות המרכזי של העיר. אילת כידוע אינה נהנית באופן יומיומי מאירועי תרבות; אמנם העיר מארחת כמה פסטיבלים בינלאומיים מוערכים, כמו פסטיבל הג'ז ומוזיקה קאמרית, אך אירועים כגון תערוכות אמנות, ירידים וכדומה מתקיימים כאן לעתים רחוקות מהרצוי, ואין בנמצא גלריות ומוזיאונים כבערי המרכז. אולם, ישנו המוזיאון – "אילת עירי", אשר מספק את התושבים הצמאים למעט תרבות ומארח מפעם לפעם תערוכות של אמנים מקומיים.

כעת – הביאנלה, אירוע דו-שנתי, מארח באופן מרוכז מספר גדול של אמנים מהעיר אילת, ביניהם צעירים ביותר ובהם מבוגרים ומוכרים, וכן אמנים אורחים ממגוון ערים בארץ ובעולם. הביאנלה התקיימה ברחבת המוזיאון ובגן המקיף אותו, בסמוך למרכז התיירות והקניות של העיר. היום הראשון של הביאנלה, אירוע בן יומיים, מתמקד בעיקר באמנים האילתים, ביריד מכירות של מוצרי אומנות, תכשיטים ודקורציה, אמני רחוב ופסלים חיים; בערב השני יתארחו אמנים מהולנד וערים תאומות של אילת, ויציגו את יצירותיהם יחד עם אמנים מקומיים. אירועי הביאנלה אילת מתקיימים השנה בניהולו של אמיר אלקיים, אמן אילתי מוערך וותיק.

ההליכה בין הדוכנים הייתה חוויה מיוחדת: הכרת צד חדש באילת, למרות הפרצופים המוכרים. המוזיקה החיה שליוותה את האירוע, ה"פסלים" החיים ומקומות הישיבה על הדשא, יחד עם מגוון יצירות האמנות שסבבו את הבאים, הפכו את הגן המרכזי של בית המשפט למקום חדש, אטרקטיבי ומעורר השראה, ואת האורחים לצרכני תרבות שמחים ונרגשים. או שזה היה היין בחינם.

הנה כמה תמונות מתוך הביאנלה של שנת 2013:


הביאנלה לאמנות באילת
הביאנלה לאמנות באילת - לוגו


הביאנלה לאמנות באילת - הפנינג של אנשים שמחים
הביאנלה לאמנות באילת - הפנינג של אנשים שמחים


הביאנלה לאמנות באילת - תמונות בתערוכה





 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה