יום חמישי, 17 ביולי 2014

פסטיבל ג'אז בים האדום 2014

ארבעה ימים של אירועי תרבות תחת כיפת השמיים

הפסטיבל הבינלאומי למוזיקת הג'אז מתקיים באילת כבר 28 שנים, מאז צבר לעצמו מעריצים אדוקים ואוהדים קבועים, שלא מוכנים לפספס אף לא פסטיבל אחד. המאורע התרבותי יארח גם השנה כמעט 20 הרכבים ואמנים מוערכים ובעלי שם בתחום, שיציגו את המיטב שיש לסצנת הג'אז העולמית להציע – ג'אז עם נגיעות לטיניות, אפריקאיות, אלמנטים עממיים ומזרח תיכוניים, ג'אז קלאסי ומודרני, והרשימה עוד ארוכה.

פסטיבל הג'אז הקיצי מתקיים תמיד בשבוע האחרון של חודש אוגוסט, והופעותיו מתחלקות בין שלושת אולמות הענק של הנמל בעיר. מתחם האירוח המרכזי נמצא בחוף הדקל, במרחק מספר דקות הליכה מהנמל ומאזור ההופעות המרכזי, שם מוקם מתחם לינה וקמפינג רחב, הכולל מתקנים כמו שירותים, מקלחות, דוכני מזון וכדומה. אם לו"ז ההופעות הצפוף לא מספק אתכם, אל דאגה- מדי שנה מתקיימת מסורת הג'אם סשן, בה אמני הפסטיבל מגיעים למתחם האירוח ולפאבים בעיר, שם הם מנגנים, מאלתרים, מתחברים אחד לשני ולמוסיקה, וכמובן מתחברים למשתתפי החגיגה. לאלו מכם שירצו להעשיר את עצמם, לשאול שאלות ולהרגיש ממש בתוך המנגינה, ניתנת ההזדמנות לכך בכיתות האומן. זהו שמם של מפגשים מיוחדים עם אמני הפסטיבל, המיועדים לסטודנטים, תלמידים, או סתם מתעניינים. בכיתות אלו תוכלו לפגוש את האומן מקרוב, לשאול את השאלות שהתשובה להן תמיד חמקה מכם ובעיקר ללמוד.

מארגני הפסטיבל הבינו שמתכון מנצח לא משנים, לכן כל אלו נשארים די קבועים מדי שנה, וגם הפעם הם יתקיימו באותה המתכונת. בהמשך לנושא השמירה על המסורת, הפסטיבל לא יוכל להתקיים ללא דובי לנץ כמנהלו האמנותי, אלא שהפעם מצטרף אל השדרן, עורך, מגיש ומומחה עולמי למוסיקה, גם אלי דג'ברי, סקסופוניסט ישראלי וסנסציה בקרב חובבי הג'אז מכל רחבי הגלובוס.

 בין האמנים המתוכננים להגיע לפסטיבל 2014 שיתקיים בתאריכים 24-27/08, תוכלו  למצוא זוכי גראמי, נגנית עיוורת, אב ובנו בן ה-10 ואף דוקטור אחד מסתורי במיוחד. 
תכנית הפסטיבל המלאה שכוללת לוח הופעות, מידע על כל אמן ואמן, המלצות ותמונות תעלה בימים הקרובים. לחסרי הסבלנות מביניכם - ניתן למצוא את כל המידע גם ערוץ מה קורה באילת באתר אילת סיטי.

דוגמאות בוידאו (מאתר youtube) להופעות השונות:

שלישיית ד"ר לוני סמית

חמישיית טרנס בלנשרד

דיאן שור

שלישיית פרד הרש

קלילי אוונס

רביעיית מרקוס סטריקלנד

לוס הצ'רוס

רביעיית אנטואן רוני

לני אדראדה וטוריו

מארינה מקסימיליאן

חמישיית עומר אביטל

שלישיית עופר גנור


מוריס אל מדיוני ועומרי מור

שלישיית יונתן אבישי

יוסי פיין, יופיע עם איריס ועופר פורטוגלי

פרוייקט "הוטל חליג'י"


כיכר הג'אז, בכניסה לנמל אילת

רגעים קסומים בפסטיבל. תמונה של גיא שחר.
באנר פסטיבל הג'אז באילת 2014
באנר הפסטיבל
באדיבות Red Sea Jazz

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה